IF – Kraków [Dec-2015]

Вже пару раз їздив маршрутом з Івано-Франківська до Кракова, переважно автобусом. І власне тоді не задумувався про маршрут, який обирає шофер. Але часто спостерігав основні пункти, особливості автостанцій та інші деталі. Відчуваю, що в майбутньому можу мати подібні поїздки, можливо навіть власною машиною. Тому, ось я вирішив описати один із маршрутів, який я мав нагоду усвідомити користуючись послугами знайомих, які їхали власною машиною.

Критерії маршруту були:

  • Користування навігатором, ба навіть двома 🙂
  • Бажання вибрати якомога оптимальніший шлях по часу.
  • Уникнути прикордонного пункту Краковець, так як там завжди велика черга. Тож вибір впав на пункт Грушів-Budomierz.
  • Звичайно, що спробувати нові дороги, відчути їхню якість і набратись досвіду на майбутнє.

 

Івано-Франківськ – Львів

Більшість франківців та львів’ян знають як мінімум 3 напрями. Але кожен з них особливий по-своєму. Так свого часу, фразу “дорога на Бібрку” завжди супроводжувала саркастична посмішка досвідчених водіїв. Я не належу до них, але часто чув.

1-if-lviv

Але вже пару раз їхав до Львова автобусом і бачив як трасу через Галич активно ремонтують. Не новина для місцевих, але ремонтують десь вже понад 3 місяці. Устаткування на трасі завжди багато всякого і вдень і вночі і навіть у вихідні.

 

Львів – Яворів

Цікаво було спостерігати, як водій та “штурман” дискутували а якою ж дорогою поїхати. Я звичайно прокоментував щоб я робив, але не знаю чи вплинуло це на остаточне рішення чи ні.

2-lviv-yavoriv

Так чи інакше, але ми вирушили до Яворова. До речі, компанію складали нам два студента, які їхали до Кракова відмітитись про навчання. Уявіть собі наше здивування, коли один із них виявився вихідцем з Яворова. Виявилось, що Яворів то не село а місто 🙂 Ну то таке. Але, тут я почав дивуватись з навігатора. Попередньо, навігатор пропонував 3 маршрути, і був вибраний найкоротший по часу. Але я почав дивуватись, бо навігатор ТУПО прокладав маршрут по коротших шляхах, і зовсім не враховував якість дороги. І замість того, щоб їхати по якісній дорозі (як я собі думав) навігатор запропонував їхати по взагалі не зрозумілій дорозі на Яворів.

2-yavoriv-2Я щось на автоматі, вже думав, що навігатори то вміють. Ну бо уникати платних доріг вони вже можуть, а от якість доріг, ще напевно не навчились. Я ще мав offline карту (Triposo з останнім завантаженням карт Sep-2015), і там взагалі не було доріг в тому районі. Але навігатор собі знав своє.

Вже тоді я згадав про проект Navizor, власний продукт компанії bvblogic. Так як я не автоводій, я не дуже активно слідкував за розвитком даного продукту, але пригадав, що хлопці розказували в інтерв’ю на Громадському як та система працює. І я згадав, що можна прокладати маршрут базуючись на відгуках про якість дороги. І мені в той момент саме такого не вистачало. Але я не мав на той момент ні інтернету, ні програми для iPhone. Але я вирішив, прослідкувати весь маршрут, і пізніше описати це все в блозі а також оновити дані в системі Navizor, щоб потенційні майбутні користувачі, вже знали куди НЕ їхати 🙂

Так ось, що я собі подумав, кусок дороги, на який ми звернули після Рулево, був геть не придатний для їзди. Це ще добре було, що за рулем в той час була дівчина, і матюків ми не чули 🙂 То була не дорога, а суцільні ямки на ямках, подекуди пробігали куски асфальту. А ось до речі як виглядає даний кусок дороги в Навізорі:

2-yavoriv-navizor

Як бачимо, дороги яку собі навігатор побачив, Навізор не показує. І це логічно, адже туди рідко хто їздить. Але ж я ще тоді керувався особисто логікою – якщо ось навіть M-10 траса “жовта” (в термінах Навізор це NORMAL – 3, середня оцінка) а дорога до самого Яворова “помаранчева” (BAD – оцінка 2 по 5-бальній шкалі Навізор), тоді відсутньою дорогою на пряму я б навіть не подумав скористатись. Адже машина, я думаю, витратила не тільки більше бензину а також і ми втратили по часу. Навіть якщо коробка автомат, це ж все одно десь їдеш в режимі 1-2 передача і то постійно з ривками. І якщо б їхати через Наконечне Перше, то ми б до Яворова доїхали в 2 рази швидше (базуюсь на власних відчуттях).

Ще треба уточнити з водієм, але я пригадую, де і як ми повернули на право з траси M-10, але на базі моїх спогадів я оновив дані про ту ділянку доріг вже на Навізорі (з надією, що комусь то і згодиться в майбутньому):

2-yavoriv-navizor-updated

Яворів – Грушів

Ніби інший кусок дороги, тому що в самому Явореві дорога менш-більш. Але після Яворова ми звичайно не повертали на Краковець, і не повертали на Немирів (а траса туди явно по карті була якісніша), а ми далі повелись як навігатор казав.

4-yavoriv-hrushiv

Я вже не пригадую деталей, але дорога пролягала переривчастими ділянками по якості, але загалом враження “поганої дороги” тривало доти, доки ми не доїхали до Т-подібного перехрестя, виїхавши на головну дорогу і з полегшенням всі видихнули. От не пригадую де то було саме, але точно Т-подібне, точно після Черниляви. Я так проаналізував карту, де ми могли таке мати, думаю ось тут – виїзд з трохи поганої дороги від Черниляви до перехрестя Семирівка і Нагачів:

2-yavoriv-3

Ось там ми повернули наліво, і вже дорога була кращою. А на карті Navizor-а того куска дороги взагалі нема:

4-yavoriv-hrushiv-4-navizor

Здається проїхали Нагачів, і точно поїхали через Дрогомишль. Потім я вже перестав слідкувати за дорогою, але ми проїхали в напрямі через Лужки і до Грушова.

ПП Грушів – Будомир (Budomierz)

Ще по дорозі до Грушова, ми дискутували, і прийшли до думки, що сам ПП Грушів відкрили недавно а отже і дороги ніхто не знає і не будує. Але по дорозі нам зустрічались польські машини а отже поляки відчули на власних колесах якість доріг і може з часом щось зміниться.

Ось власне цитата за 2012 рік, коли про дороги почали говорити “під шумок” Євро-2012:

Разом з тим, для забезпечення нормального функціонування цього пункту пропуску необхідно прокласти автомобільну дорогу, довжиною 3,07 км, – від МАПП «Будомир-Грушів» – до автодороги Яворів-Дрогомишль, яка теж потребує відповідного ремонту. Уся необхідна технічна документація для будівництва цієї дороги є в наявності. Службою автомобільних доріг у Львівській області у 2008 році було розпочато її будівництво, проте на цей час усі роботи – зупинені у зв’язку з відсутністю фінансування.

Мрія про пункт з малою кількістю людей в черзі збалансувався з реальністю двох коридорів з назвою “All cars”, які на перший погляд однаково мали б функціонувати. Але, лівий вхідний коридор “All cars” (з UA -> PL, здається 2 по порядку зліва – направо) виявився десь в 4 чи навіть 5 раз повільніший. Поки ми стояли, чекали в сусідній смузі вже проходила пару машин.

Плюс звичайно, що обидва пункти провірки і UA і PL буквально на відстані пару метрів. Але дивні речі там я бачив:

  • працівник в кабінці взяв чиїсь паспорти (то були не наші) і так виглядало, він тупо сидів в кріслі, втикав в телефон. Паспорти були в руках. Потім він якось неохоче встав і пішов з паспортами і віддав їх власникам.
  • Паспорти провіряли на польській частині 2 рази. Не зрозуміло чому, але друга провірка ще й “прошманала” машину і речі. Як ми тоді бачили то була баба-грім, провіряла всіх і всюди.
  • А на противагу, сусідня смуга, взагалі пробігала як блискавка. Дивно.

Висновок: якщо їхати з України, то спробувати стати в чергу “All cars” але ту, яка 4 по рахунку (здається).

Budomierz – Krakow

Дальше звичайно вже з дорогами краще пішло, але навігатор не переставав мене дивувати.
Ділянку Lubaczów – Oleszyce в напрямі до траси 77 проїхали здається нормально, без здивувань.

5-lubaczow-77-1

Під’їхавши до траси 77, точніше до роздоріжжя Tryńcza – Wólka Ogryzkowa я собі щось автоматично подумав, що краще б було поїхати трасою до Przeworsk адже вона якісна, і там можна їхати на високій передачі, що в свою чергу дає менші витрати бензину, і навіть можливо по часу було б швидше7 Але де там – навігатор знову за своє – найкоротший шлях вибрав. Замість повороту вліво повернув на право. А потім в напрямі Grodzisko Nowe, Grodzisko Dolne і я собі думав на Łańcut.

6-77-Rzeszow-1Та де там … Навігатор взагалі обійшов боком славетне місто Потоцьких – Łańcut. І порадив їхати через Dąbrowki і Czarna до траси S19 та 97, щоб переїхати на трасу A4 на окраїнах Rzeszów.

Ось власне ділянка дороги, де почалось відчуття максимальної якості польських доріг – А4 траса.

По відчуттях, відстань Budomierz – A4 (~105 km) ми проїхали набагато довше ніж ділянку дороги A4 – Krakow (~180 km). Та і по часу здається швидше. Я задрімав після Rzeszów-a і буквально зразу вже і Kraków.

З чого я роблю висновок, що їхати треба завжди якісними, прямими дорогами, магістралями, якщо можливо, і байдуже той прямий оптимальний шлях, коли така кількість бензини пішла на стрибки між передачами та гальмуванням перед ямами.

 

PS.

Як бачимо по даних google.com траса А4 закінчується під Rzeszów-ом, і далі нема ні продовження ні інформації. А водій мені повідомив, що траса будується. Я не знав і здивувався, чому ж даних нема. Але потім збільшив масштаб на моїй Triposo програмці, і побачив інформацію про дату. Згідно offline мапи, видно що траса планувалась будуватись до вересня 2105-го.

triposo_offline_mapМоя здогадка про те що offline мапа вже not up to date, підтвердилась, коли я глянув на мапу Rzeszów-a в Navizor-i:

8-A4-navizor

Де вказано, що магістраль будується до травня 2016-го року.

А Yandex пішов ще далі – вже промалював трасу A4 🙂

8-A4-yandexWiki: A4.

NowaMapaA4

Власне ось цитата з вікі про A4 про ділянку Rzeszów – Jarosław:

Rzeszów(Wschód) – Jarosław 41.2 km (25.6 mi) 2010–2016 originally planned to finish in 2012, delayed until 2014, then contractor abandoned the contract in January 2014 when 70% complete due to dispute with the government over financing. New contract was awarded in September, with construction beginning in October 2014, with completion planned for May 2016.

Адже кінцеві ділянки вже збудовані:

Jarosław – Radymno 24.5 km (15.2 mi) 2010–2013 Jarosław Wschód – Radymno: opened in May, 2013; Jarosław Zachód – Jarosław Wschód: opened in December, 2013.
Radymno –Korczowa 22.6 km (14.0 mi) 2010–2013 originally planned to finish in 2012, opened December 23, 2013.
One thought on “IF – Kraków [Dec-2015]

  1. Oleksandr Koshchuk:

    Google maps, майже завжди будує по нормальних дорогах. Все залежить під того, наскільки великий обїзд. Явно стоїть якийсь ліміт в алгоритмі, і якщо обїзд занадто великий, то показує коротшу, хоч і гіршу дорогу. Я якось так в Карпати їздив. Туди показало нормальну дорогу (був прямий шлях до Рахова з Тернополя), а назад вирішили заїхати в Нирків і воно побудувало швидший, хоч і гірший маршрут.

    В Україні треба завжди перевіряти шлях сервісами аля Navizor, бо можна попастить на погану ділянку. Але останнім часом все менше поганих доріг.

    Like

Leave a Reply

