Podróże po Polsce [Apr-2016]

Маючи 1 тиждень відпустки, я вирішив використати цей час з користю. Перше, що припало на думку “Треба продовжувати подорожі Польщею”, бо вже рік тут, а так і не знайшов часу на більше ніж поїздки в Weliczka [2015] і Auschwitz [2015].

Тож цього разу вийшло так Kraków – Szczecin – Świnoujście – Słupsk – Gdynia – Gdansk.

Загалом, в будь-яких польсько-орієнтованих подорожах, в мене завжди є ряд цілей:

  • Побачити польські міста, порівняти їхній “захід схід”.
  • Глянути а як вони ремонтують дороги, і чи ремонтують взагалі.
  • Я й так мало ходжу, бо сидяча робота програмістом має свої мінуси, тому я завжди віддаю перевагу пройтись аніж проїхатись. І тому будь які подорожі, це ще одна вправа.
  • Я стараюсь попадати в різні ситуації де треба щось питати польською мовою, таким чином продовжую вивчати мову згідно мною перевіреного “хардкор” методу. Більше про метод, але відносно англійської мови можна прочитати в мене на іншому блозі.
  • Свого часу, мені було не звичайно бачити і користуватись терміналами-автоматами для квитків в громадському транспорті. Тож, щоб закріпити досвід вживання всіх їх різноманітних версії, мені мало читати в Інтернеті, і слухати як “бідна Україна” “бризкається слиною” і каже, що “от в сусідів краще”. Я хочу розуміти наскільки краще, чому краще, і чи дійсно краще.
  • Перш за все що мене цікавить в подорожах це історія міста, пам’ятники, пам’ятки архітектури, пам’ятки розуму людського.
  • Я хочу вивчити історію Польщі, щоб зрозуміти чи могли мої предки бути поляками в роки 1400-1500. Дослідження в процесі. Але поки що, я проводжу своєрідну перевірку, так званий емпіричний метод дослідження будь-якої теорії.
  • Ознайомитись з географією Польщі.

 

Live Google map.

План

Відносно географії, то в мене є декілька карт:

  1. Карту так би мовити кольорового розрізнення воєводств Польщі – адміністративний поділ Польщі:
    700px-wojewodztwa-svg
  2. Цікава адміністративна карта Польщі:
    poland-administrative-map
  3. Карта міст Польщі де видно які міста є більші а які менші (wiki):
    mapa1120
    Ця карта особливо мене орієнтувала куди їхати. Адже якщо просто дивитись по Google мапі, там так не зорієнтуєшся.
  4. Карта маршрутів мережі автобусів PolskiBus:
    polskibus-mapa-nowe

Ну і звичайно веб ресурси:

Отож план був спочатку зовсім інший. На базі вище вказаних карт та інших ресурсів, я собі склав таблицю:

trip-table

Я хотів поїхати “Kraków – Chelm – Hajnówka – Bialystok – Łomża …” але передумав, бо на той час і на цей район Польщі передавали більше дощу. А на Західну Польщу були також дощі, але менше. Але я вирішив все одно кудись та й їхати. Зразу скажу, що “план був”, але я його як завжди не дотримався. Нижче напишу чому 🙂

Між містами

Спочатку я вирішив відвідати зх-пн місто Польщі Szczecin. Виїзд з Кракова в 22:24, стандартний поїзд, правда чомусь для мене був шумний, так що я просто не міг заснути цілу ніч.

Проїжджаючи поїздом через землі Szamotuły бачив там купи дров і купи вторсировини також, сміття, пластмаса, так як би якась база. З тих Шамотулів хтось був родом, хто згадувався в музеї еміграції в Ґдині.

Побачив перший раз поїзди з двома рівнями, ну такі де є вищі сидіння то напевно перший клас, а нижчі сидіння то другий кл. Збоку виглядає дивно, бо коли стоїш на пероні то “люди другого класу” головою майже на рівні землі перону. Якось не гарно.

По дорозі від Krzyż Wielkopolski лісна смуга вся вкрита порізаними деревами. Берези, вільхи, сосни.
З дровами там прояснилось потім дальше по колії – вся смуга біля колії помічена кольором на деревах для вирубки. Біля трьох метрів від колії вирубують, бо так догадуюсь – часто падають дерева. Логічно, тому у людей скільки дров вдома. Правда хз, може вони заготовляють дрова завжди.

Szczecin {щечін} [04/11 – 04/12]

Отож приїхав поїзд рано 08:41 в Щечін. Перше, що мене здивувало, перебудова вокзалу. Тепер він закритий, але ось-ось добудується:

 

Правда міст, недалеко від вокзалу, виглядає так, як би з радянського союзу. Напевно владі руки не дійшли туди. І загалом, як і в всіх пост-радянських містах, біля вокзалу, завжди перше, що впадає в очі це деградовані люди, пару було там. Шкода. Далі від вокзалу, звичайно їх менше.

І ще що мені запам’яталось, в Щечіні дуже пахне собаками, так нагло псами пахне. Я не знаю чому. Можливо то з піском якось пов’язано.

Набережна виконана гарно. Явно був ремонт. Чисто. Багато рибалок. Пару цікавих пам’ятників.

Біля цього повороту, я там повернув на міст, направо.

На пару хв відійшов в шоколадний район – тому що там СТРАШНО пахне шоколадом. Повітря настільки солодке, що просто вивертає 🙂

Потім я вернувся до набережної вулиці, і пройшовся далі, бо знав що готельчик десь тут, десь в якомусь із кораблів. Наводжу саме це фото, щоб зорієнтуватись, наскільки близько набережна і ряд архітектурних пам’яток-споруд.

 

В одній із тих споруд – музей, і в них є башта. З неї відкривається гарний вигляд як наліво:

 

 

так і направо:

 

 

Неординарна одна площа в місті. Це перший здається раз, я бачив “криву землю”. І збудовано дуже цікаво.

Пам’ятники якорям ВСЮДИ і всякі:

Їхній Зелений Urząd (урядовий будинок):

Роблячи фото, завжди проблемно знайти граний кадр, адже майже завжди купа дерев, і хоча весна, а вони всі ще “чорні”.

Гарно зроблено на останньому поверсі цієї катедри/базиліки. Там 2 ліфти: перший йде з 0-го поверху до 3-го, виходиш і йдеш в інший ліфт, а той вже йде догори, але нумерація поверхів від 1 до 6 :). Таким чином, при умові що “перший 3 поверх” то є “другий 1 поверх” по кількості поверхів виходить 3 + 6 = 9. Хоча жіночка казала там біля 26 поверхів. Може я не так її зрозумів.

Місто ніби не велике, точніше я крутився навколо, але на так звану “площу Ринок”, яка в більшості міст є, я не попав зразу. Аж потім, коли вже детальніше карту глянув, таки знайшов:

І я зрозумів чому. Та площа реально така мала, і розміщена так в забитому районі міста, що взагалі сумнівно, що хтось туди ходить. Це дійсно старе місто – частина міста, в якій і не дуже щось рухається. Там навіть є якісь закинуті землі, чи то руїни якісь. Їх місцева влада здається “забила” на ту частину міста.

 

Більше фото на Google Photos [Szczecin].

Витрати (~185 зл):

  • Поїзд 77зл, кава в поїзді 7зл.,
  • готельчик на кораблі в Szczecin- Statek Łagoda – 80зл.,
  • 10зл – вихід на башту музею, з метою побачити краєвид.
  • Здається 6зл – вихід на башту катедри/базиліки.
  • щось було і на їду.
  • блін магнітик не найшов (частково забув).

 

Між містами

Погода потішила дощем в місті Szczecin. Мав малу парасолю, то вистачило. Але невтішно, незручно, etc. І десь вже біля 18 вечора, я вернувся в готель. Інтернет був дуже тугий в каюті. Так що мені треба було виходити в коридор або аж на перший поверх. Мені було дуже важко думати про “завтрашню поїздку” а ще купа повідомлень звідусіль, так що така “підвішена ситуація” мене і “приморила” (не від слова море 🙂 а від того що всю ніч не спав толком :)) то я приліг і заснув на пару годин. Пробудився, а то дощ “валить” по річці/заплаві “West Oder”, що я ще на годинку заснув.

Але вечором, я вже проспався трохи, пішов в лоббі, почав “серфити” Інтернетом – думав куди поїхати далі з Щечіна 🙂 Спочатку я думав до Kołobrzeg {ковобжеґ}. Глянув мапу, фото – там біля берегу є гарний маятник (lighthouse) з круглою широкою основою. Почитав вікіпедію – ніби нічого. Глянув транспорт ніби теж нічого (вже не такий довгий поїзд і без пересадок існує). Потім глянув на Koszalin {кошалін} – теж ніби нічого містечко. Чуть більше місто за Kołobrzeg і відносно траспортної розв’язки вигідніше. Я все думав, чи вистачить мені сил на 2 чи навіть 3 міста відвідати за один день. Я думав, якщо малі міста, то можна за пару годин відвідати і їхати далі.

“Гуглив” собі, думав, слухав пісеньки в барі, слухав на фоні якихось москалів, які в вже 4-ий раз пили, і тринділи щось про свої справи, а потім коли вони сказали що “всё было смачно” то так і не зрозуміли відповідь офіціантки “Bardzo cieszę się”. Дискутували про значення типу “Где ёё чешит там?”.

НУ І ЧЕСНО – не знаю як, але вийшов я на місто Świnoujście {шьвіноуйшьчє}.
То не тому що щось з свинями, а тому що там є річка Świna. Ну точніше не на пряму з свинями то зв’язано. На нім. мові та ріка зветься “Swine”, що в перекладі дійсно означає “свиня”. Але польський аналог слова буде ŚWINIA. “IA” в кінці а не просто “A”. Мене як етимолога-дослідника це явно зацікавило.

Крім того, я ще найшов ось таке фото вітряка “Stawa Młyny” (фото не моє !!!):

Ну погодьтеся ж – дуже гарно виглядає, захоплююче, на краю материка, а далі море. А далі не просто море, а Скандинавський півострів, і скориставшись морською трасою “Świnoujście – Trelleborg” можна добратись до міста Lund всього майже за 7 год. 🙂

why_swinoujscie_1

Місцина також цікава тим, що то на кордоні з Німеччиною, і знаючи як в нас на Східній Україні, очікував, щоб тут всі шпрехали на німецько-польско-кашубському суржику. Здивовано, але почув більшість польську, а кашубська існує в легендах і може в селах, як мені розказували місцеві поляки.

Ну і вже “майже в жарт” я собі думав, приїхати в то Świnoujście знайти той вітряк, вийти на край Польщі і крикнути “Lund !!!”, що в перекладі на старо-польській мові буде швидше за все звучати як Łąd {вонд} – “Земля !!!”.

why_swinoujscie_2

Так знову в думках Lund, я ще туди не їздив. Така собі мрія на відстані витягнутої руки. Я не знаю ще всієї історії моїх предків 1200-1500 років навіть, але відчуваю щось в цьому напрямі є 🙂 Для прикладу, цілком ймовірно, що моряки з Швеції в “ліхіє” 1000-ті роки, приплили до берегів якоїсь землі, а тут місцеві кашуби кажуть прибульцям “Ви звідки?”. А прибульці відповідають “Vi er fra Lund lander”, якщо були часи влади Данії, або “Wir sind aus Lund Land”, якщо то були германські часи. В любому випадку кашуби могли чути фразу “Ми з земель Lund-а.” і могли інтерпретувати як “Lund Lander” або “Lunder” або “Lundian”. І так далі … Я цю теорію розвину в призначеному для таких думок блозі 🙂

А і ще одне, що мене цікавило, це зустріти схід сонця, адже на краю материка і не побачити таке. Ну так от, на хвилі романтизму вирішив я їхати. Замовив/купив онлайн білет спеціально на поїзд в 4 ранку виїзд щоб на 6ту бути там, бо по прогнозу то якраз схід сонця там мав бути :). Зберіг собі pdf-ку і пішов спати.

Вночі біля 3 год. я пробудився, зібрав речі, залишив ключ на reception, відкрив собі корабель, і пішов. Двері залишились відкриті 🙂 ну а що, рано ж. До вокзалу не далеко, тому я ще пройшовся ранковим морським містом Szczecin 🙂 Привернула увагу баржа, яка не то привезла вночі пару платформ вуглю. Сфотографувати все не вдалось, але одне фото є в альбомі з Szczecin-a.

 

Świnoujście {шьвіноуйшьчє} [04/13]

Отож я керувався романтикою, а вийшло геть не так. Я не знав, що вокзал то на іншому березі міста.

Холодно, що і шарф і шапка не зашкодили. Добре що взяв. Ще би й підштанники пішли.

Я бачив якийсь корабель підплив і вигрузив багато людей, але я думав, то якісь туристи з Скандинавії :).

Глянувши на карту, пішов в напрямі берегу, до моря – там був маяк (не той вітряк-маяк про який я думав ще в Szczecin). По карті виглядало близько, виглядало навіть так, що я там міг би перейти через протоку там ближче до моря, чи якийсь переплав ну мусів бути. Так от, глянув я на карту в телефоні, та й думаю йду спочатку до того другого маяка – LATARNIA, який ще на материку а там собі перейду до того вітряка (про який я мріяв сидячи в барі Szczecin-a) 🙂

По карті мені підказувало куди йти, я дійшов до території, де проїзд був закритий, сказали мені не туди, і я давай розвертатись на купу кілометрів. Потім побачив, що то LNG завод (чи компресорна, чи щось таке). Там власне і дорогу то зробили тільки до заводу. Я вже зрозумів, що ніякого sunrise я не побачу, крім того погода хмарна була. Так що прийшлось зустрічати сонце на півдорозі:

Я вже трохи замучився йти, бо то реально далеко, траса є, але транспорту майже нема.

Одна радість, о вже ближче до тої LATARNII натрапив на військову пам’ятку. Я такого ще не бачив. Зарослі вже травою купа років місця, звідки батареї стріляли під часи війни в 1909-1910.

Правда вхід на центральну територію цієї військової частини був закритий:

 

Отож вертаюсь до роздумів про маяк і береги материка. Я думав, що дойду до берегу і там є міст якийсь, чи переплав. А то нічого (між зеленим квадратом і протилежним берегом). Фото не моє !!!

640px-Swinoujscie_30

Червоний квадрат, то місце, куди я приїду потім. Зелена стрілка, то вказівник де той другий маяк – LATARNIA Morska. Ось як воно виглядає зверху (фото не моє):

16409_P_492446311Я того не бачив коли переглядав фото в Szczecin-і. Але я був тут під цим маяком, увага, в 7 ранку 🙂

І уявіть моє здивування, коли я усвідомив, що до сходу сонця я вже не встиг до вітряка (який на вище вказані фото то червоний прямокутник), я зрозумів, що до того вітряка рукою не подати з берегу (який показаний тут як зелений квадрат), ну і вийти на даний маяк і крикнути ” Lund ?!”, адже споруда закрита, і буде працювати тільки з 10 ранку. Балін … Який же epic fail 😦

Це вже фото моє:

Спитався місцевих працівників, транспорту тут нема, і переправи нема, добре що номер таксі був на будинку прикріплений. Замовив таксі і поїхав назад до вокзалу.

Świnoujście це сезонне місто, для літа. Це я зрозумів тоді, коли таки доїхав з таксі до берегу до того “романтичного вітряка”. Ну як до вітряка? Доїхали ми до пляжу, там де асфальт ще був, а далі я вийшов і пішки пішов на пляж. Я ж то забув, що пляж то пісок, а рано він ще мокрий, тому я дійшов до берегу де піску ще мало було, і о чудо, побачив я той вітряк:

Таксист почекав мене, поки я три фотографії зробив і ми поїхали назад в центр міста.

Переправа пливе рівно, не укачує, то було #моє_вперше. Жд-вокзал і авто-вокзал близько, але старі по вигляду.

Здається в цьому районі Польщі популярна мережа данських продуктових магазинів Netto.

Загалом в місті багато чайок, літають над хатами. Всюди рибалки. Німецька друга мова на тексті. Місто в центрі мале, порт більше займає місця, і то без громадського транспорту. Інфраструктура міста загалом море-орієнтована. Дорогу до туристичних місцю добудовують тільки тепер.

Більше фото вже є на Google Photos [Świnoujście].

Витрати (77 зл):

  • поїзд Szczecin – Świnoujście 17.50 зл.,
  • таксі з Latarnia до вокзалу 25 зл.
  • 34 зл на таксі з прибережного центру міста бо далеко пішки йти до того вітряка і назад до центру.
  • блін магнітик не найшов (частково забув).

 

Вже до 10 ранку, я обійшов трохи міста, вернувся до переплаву, і чекав на іншому березі автобуса до Gryfice.

 

Між містами

Świnoujście – Gryfice автобус доїхав швидко, що я не встиг і подрімати. Бус великий а було ну максимум 5 людей за весь час. В Gryfice я буквально за пару хв встиг до автобуса до Słupsk.

Що запам’яталось з тієї частини дороги, так це три речі.

  1. Жіночка підсіла в автобус, і якось скаржилась іншій жінці, що то “завжди з тими торбами мука носитись по автобусах”. Я собі згадав автобуси в моє село, і бачу нічого не змінюється на планеті 🙂 Люди і далі мучаться на рівні села/містечка. Особливо ті, в кого нема машини, чи ще чогось нема.
  2. По дорозі провіряли квитки. В автобусі була така фраза написана “Płacąc za przejazd żądaj biletu.”

Одного навіть попросили вийти з автобуса. Він там на задніх сидіннях спав, і їхав кудись не то сам не зрозумів куди, не то хотів зайцем проїхати. То висадили на пів дорозі.

  1. А і ще той факт, що в той момент коли автобус якраз під’їздив до Кошаліна, то по ФМ радіо я собі слухав якісь польські передачі. І розказували про вітряки, про те що частина сіл протестують. Згадувалось, що війти сіл/гмін хочуть той бізнес бо то вигідно, але для людей то шумно, і небезпечно.

Ось приклад фото, як вітряки заблизько до людей:

Власне я до того веду, що для повного розуміння, що таке Європа, і як вона політично та соціально працює, мало тільки вигуків на Майдані, мало боротьби з корупційною владою в Україні, мало того щоб тільки говорити – а треба то прожити, відчути і зрозуміти, що всюди є проблеми. Ніде нема доброго раю, і ніхто тебе ніде не чекаю з твоїми проблемами. Кожен має свої, і вирішує як може. Слухаючи ту передачу, там як і в нас в Україні, були “За” і “Проти”, були голослівні маніпулятори і були щирі “віруючі” в ідеї та ідеології.

Автобус був в Koszalin проїздом (це куди я теж планував приїхати). Автостанція середня, виглядає по-старому. За Кошаліном знову провіряли білет. Цього разу нікого не висадили.

Проїжджали дорогою і я побачив поворот в село Kędzierzyn – як на мене то цікава назва. Адже я знаю прізвище Кендзьор (що власне є Kędzior від чи до прізвища Kędziorski).

Витрати (53 зл):

  • 23зл автобус Świnoujście – Gryfice
  • 30зл автобус Gryfice – Słupsk.
  • мінімум на їду.

Słupsk {свупск} [04/13]

Коли планував, думав собі – “Доїду до Слупська автобусом, а там ще автобусом до Ґдині. Ну малоймовірно щоб автобуса не було. То ж близько. То був би позор Польщі, як би такого сполучення не було.” Приїхав автобусом десь біля 2-ї год. дня. Та й питаю в касі. А виявляється автобусів нема на той час, аж десь вночі. Ну тут я звичайно пішов на жд вокзал. Але мене не залишала та думка, якому я такий був впевнений, що в Польщі, завжди все є6 завжди всі сполучення є і так далі? дивно. Але цьому є пояснення – в Польщі добре розвинута залізниця. І тому це більш популярно, якісніше і дешево.

Але попалась яка нервова касирка на жд вокзалі. Ну але вже білет на 17:20 був в кишені, і я мав 3 години щоб оглянути місто.

Про це місто я зразу не вагався. Адже і по фото, і по інфо на вікі то виглядало цікаве місто. Багато архітектури. І дійсно, я за короткий час не встиг відвідати всі пам’ятки. І взагалі враження, що на квадратний кілометр вміщено набагато більше споруд ніж на ту саму площу в інших містах.

Замітив, що багато книгарень в місті.

І взагалі, розумно зроблено дорогу від жд вокзалу. От ти приїхав, і зразу бачиш куди йти. А не як в Щечіні – по одну сторону ріка а по іншу вже жилі будинки. Привокзальна площа по якості гарно зроблена. І трохи мені нагадало Франківську, бо близько біля вокзалу, і частину Київської дороги (не пам’ятаю якої але довгої).

Центральну площу і урядовий будинок / ратуш знайшов зразу, не далеко були. Згадуючи як центральна площа в Щечіні виглядає, то це небо-і-земля:

Досліджуючи історію власного села, і усвідомлюючи, що в селі колись були 2 млини, і що це було чи не найперший гандель, чим люди займались, то побачивши млин в Слупську, здивувався.

 

Młyn Zamkowy to jeden z najstarszych obiektów budownictwa przemysłowego w Polsce. Obecnie służy jednak jako cześć Muzeum Pomorza Środkowego. Wzniesiony został w lewobrzeżnym Słupsku obok mostu nad Młynówką, na książęcej posesji około 1310 r. Kamień młyński poruszało koło wodne zainstalowane na kanale przekopanym od Słupi. Ilość wody w kanale była regulowana odpowiednimi stawidłami.

Не мав часу щоб зайти в середину. Думаю там щось може історичне було цікаве. Адже Мельник це прізвище не тільки найпоширеніше в Україні а й в Польщі також має багато власників.

Zamek Książąt Pomorskich і катедра (Kościół św. Jacka w Słupsku):

Більше фото на Google Photos [Słupsk].

Витрати (?? зл):

  • Так часу мало було, що я з’їв все що мав в сумці, і просто по місту ходив. Ну може воджу купив, не пам’ятаю вже.
  • блін магнітик не найшов (частково забув).

 

Gdynia {ґдиня} [04/13 – 04/14]

Біля 19 год. я вже був в Ґдині. Вже здається тоді вечором, я почув, що права нога не витримала навантаження в таких піших походах по Польщі 🙂 Я вже хотів дійти до Маріни і відпочити. M@rina то назва хостелу – майже біля берегу моря. З двома поляками в кімнаті поговорили про морське життя, про пиво, про інші речі, так що польська мова по хардкор методиці продовжувалась. Я розумів 98% а сказати міг приблизно 85%. Прогрес відчутний.

В Ґдині все простіше. Холодно так само, але вже з меншою кількістю пригод. Просто ходив містом, трохи підхрамуючи, фотографував. Знову ж таки – повністю морсько-орієнтоване місто.

Ну але як я завжди роблю, я шукаю не стандарті місцини. І поїхав на морський завод, з ідеєю подивитись завод і берег моря. Виявилось, що весь берег окупований заводом, і то приватна територія. Ну то не все міг фоткати. Але здивувало ось така купа спресованих пластмасових бутилок, чому б вони були на морському заводі, біля моря? Вони що в море викидають?

 

Ну і звичайно як не згадати, в центрі міста всюди отакі човники з квітами:

Людина, про яку я не знав, але розумію, що Antonii Abraham був етнічним кашубом, але яскраво відстоював відношення кашубів до Польщі.

По дорозі до морського порту, натрапив на велику купу якоїсь вторсировини. Виглядає так якби вони там завжди всяке сміття скидають. Але закралась думка, що вивозять в море.
Дійшов до порту морського, і там біля музеї еміграції чекав на баржу, щоб таки доплила. Але й довго вона сунулась. Врешті таки доплила:

А менша баржа взагалі глину перевозила звідкись з міста на край берега, там де купа вуглю.

Фото на Google Photos [Gdynia].

Витрати (116 зл):

    • 31 зл на поїзд Słupsk – Gdynia.
    • 9.20 зл тролейбус+автобус 4.60 + 4.60 на два окремі маршрути (до заводу і від музею еміграції).
    • M@rina – 37 зл.
    • на магнітик здається 8зл.
    • ну може на 20 зл. їди купляв, десь так.
    • 10 зл. – музей еміграції.

 

Gdańsk {ґданьск} [04/15]

Знайомство з Ґданськом почалось сумно навіть образливо. Але то я сам собі винен. Я купив в Ґдині квиток на SKM поїзд до Ґданська, але не прокомпостував його. Ну перший раз в місті, перший раз з SKM, купив квиток і пішов собі в поїзд. Він швидко рушив, а я глянув по салону, а автомата для компотстування то нема. Тут я і зрозумів – “приплив блін”. Контролер прийшов, і почалось… Компостувати треба було ще в підземному переході, там при вході до колій є такі от автомати (фото не моє):

Погуглив, ось читаю, що не тільки в мене такий epic fail:

Turyści przyjeżdżający do Trójmiasta z Polski i z zagranicy często poruszają się między Gdańskiem, Gdynią i Sopotem, korzystając z Szybkiej Kolei Miejskiej. Niestety, niewielu zdaje sobie sprawę, że nie wystarczy kupić biletu w kasie SKM, ale że trzeba go jeszcze skasować. W kasach nikt o tym nie informuje, brakuje tablic z informacją w języku angielskim, a kasowników można nie zauważyć, bo umieszczone są przed wejściem na peron.

Ну але вже, не буду ж я сваритись з контролером. Закінчилось штрафом в 48 зл. А квиток коштував 6 зл. Блін.
То таке, на другий раз буду знати.

Після пивка з Vitaliy Petrychuk, знайшов Hostel4U, переночував, рано пішов гуляти по місту.

Ґданьск гарний, нагадує Львів – так само тісний, так само купа малих вуличок, так само не з першого разу я можу орієнтуватись в таких містах.

 

 

 

 

Більше фото на Google Photos [Gdańsk].

Витрати (361 зл):

  • “на пиво” не пригадую, здається біля 45зл.
  • Hostel4U – 31 зл.
  • На “магнітики” 30 зл.
  • 6 зл. – квиток на SKM поїзд з Ґдині до Ґданська
  • 48 зл – штраф за не прокомпостований квиток.
  • 183 зл – Поїзд Gdańsk – Warszawa – Krakow.

 

Загальні витрати:

  • 185 + 77 + 53 + 116 + 361 = ~795 PLN (5314 UAH, 208 USD, 185 EUR)

Чи багато чи мало це не знаю. Але в любому випадку того варте.

PS1. Експеримент: Фото на IMGUR

Але краще таки дивитись на Google Photos.
IMGUR має можливість на доступ до цілого альбому, як вбудований скрипт в сторінку на блозі.
Це я його закачував на сервер за паралельний час, поки писав текст, що вище 🙂 Дуже зручно, перший раз роблю. Але швидкість закачування дуже повільна і деколи з помилками. Крім того бачу ще ряд помилок. Буду їм блін писати в саппорт, хай виправляють.

Szczecin [2016] Напевно помилка в них в інтеграції, бо альбом має більше фото ніж 78, правда я їх додав за 2им і третім аплоадами.

Świnoujście [2016] Так само. Посилання на альбом те саме, тих перших 5фото і далі висять в альбомі. Але клікнувши на альбом, і перейшовши на IMGUR там є всі фото в альбомі, які і планувалось.

Słupsk [2016]

Gdynia [2016]

Gdańsk [2016]

PS2. Плани

Поїздом з Кракова на далекі відстані виявилось таки мучено їхати на таку довгу відстань. Тому вважаю, що я зробив помилку, і треба мені було їхати спочатку до Kępno (Кемпно) ранком, відвідати там архіви, потім заїхати в села Słupia pod Kępnom та село Bralin. Потім можна відвідати Kalisz, бо не далеко, бо ще не був там 🙂 І під вечір поїхати до Познаня. Переночувати, і на пару годин в Познаньський в архів, щоб побачити там один запис Łundziak Jósefa (це вона) з тих вище згаданих сіл. Але вже, зроблю на наступний раз.

Якщо ж відносно Сходу, тоді до Бялистока тепер я точно не буду їхати прямим чи тим більше поїздом з пересадками. Треба буде їхати спочатку в Łańcut (це славетне місто Потоцьких я просто мушу відвідати), потім до Холму (тут мене кличе Данило Галицький, йому я відмовити не можу). Потім до міста Hajnówka, правда через Люблін прийдеться. В Гайнувці треба пошниряти містом – знайти когось з прізвище LUNDA, там їх найбільше в Польщі. Ну а потім Bialystok – Łomża – Olsztyn – а там буде видно …

 

PS3

Давніше, я вже описував ряд подорожей. Перша подорож, яка отримала статтю в блозі, була до Košice (2014). Потім було і про коротку подорож до Жешува (2014), і про подорож в Варшаву та Люблін (2014), про Скопjе (2014), про Софію (2014) фідбек, про Балканські подорожі (2014), і про work-n-travel подорожі по Польщі (2015).

3 thoughts on “Podróże po Polsce [Apr-2016]

Leave a Reply

