Magdeburg, Halle (Saale), Leipzig [Mar-2024]

Плануючи поїздку, я в першу чергу хотів відвідати Peißen, а точніше неподалік закинуті археологічні розкопки під назвою “Wüstung Krakau bei Peißen“, де був знайдений принаймні один скелет, чоловіка, хлопця 20-річного віку із Середніх Віків, в якого Y хромосома подібна до моєї. Але в мене по часу і бажанню то не вийшло. Детальніше про археологічно-генетичні дані в моїй окремій статті на іншому блозі – Krakauer #8 – my medieval Y-DNA I2a cousin from Wüstung Krakau bei Peißen.

 

 

Згадуючи досвід подорожі по Балтійських державах (в серпні 2023-го року), я вкотре переконався, що я вже не можу фізично так багато ходити, і з кожним роком мої ноги та суглоби все більше і більше болять, тому це в певній мірі впливає на перебіг подорожі – а саме я частіше і довше буваю в готелі, щоб відпочити навіть від коротких піших прогулянок по місту.

 

Kraków – Berlin

Довший час не дуже зручно виходило із транспортом. В більшості випадків, якось виходило, що треб летіти з пересадкою у Франкфурті до Лейпціга. Але в березні 2024-го, я вкотре переглянув варіанти транспорту, і вирішив вилетіти з Кракова Ryanair-ом до Берліна. Бо вже тоді планував маршрут саме через Potsdam або хоча би Magdeburg.

 

Magdeburg, 201 km²

З Берліна я купив білет на автобус FlixBus до Магдебурга, я думав, що це була єдина можливість хоча й дуже пізня, і тому в готель я приїхав вже по півночі. Але так як автобуси FlixBus майже завжди запізнюються, то по часу я міг купляти і квиток на поїзд.

То був час Пасхи (Великодня) в Європі, а отже багато чого було закрито і взагалі не варто було надіятись на багато речей, наприклад розклад руху транспорту чи години відкриття музеїв та інших закладів. Тому, я не дуже планував але теоретично хотів із Магдебурга орендувати машину, і під’їхати до Bernburg-a а далі до Peißen. Але в останній момент сам собі відмовив в такому плані. І вирішив просто хоча б один день в кожному із великих міст.

В готелі, в якому я зупинився на ніч в Магдебурзі, старша жіночка якось мою англійську зрозуміла, хоча по виразу її обличчя була невпевненість. Та й не багато там слів різних…

Але в музеї Магдебурга якось так сталось, що працівниця говорила німецькою, а я англійською, і якось розумілись, але мене якось це знову повернуло до подорожі Німеччиною, де знову старша особа провіряла білети. Тут в Магдебурзі, я знову прийшов до думки, що багато людей старшого віку не знають англійської мови. Що звісно не є обвинуваченням в їхню сторону, і не ейджизмом, але радше характеристикою жителів Німеччини. Аж тільки в Лейпцигу на вокзалі, трапився мені молодший продавець, хлопець, який англійською хоча б  якось але говорив.

 

Фото і Відео:

 

 

Halle (Saale), 135.01 km²

З Магдебурга до Halle поїздом.

Головним що я хотів зробити в Halle (Saalle) це відвідати музей Landesmuseum für Vorgeschichte Halle (Saale), я якому я трошки надіявся дізнатись більше про результати археологічних досліджень. Але на жаль – НІЧОГО. Хоча музей досить великий, і цікавий, однозначно рекомендую.

В Halle цікавий момент був. В італійській кафе-ресторані, в центрі, офіціантка почала говорити німецькою, яку я розумію, але швидко відповідати не можу вже, і тому сказав офіціантці, що не розмовляю німецькою, на що вона здивовано відповіла “але ж ви не виглядаєте інакше”… Я зрозумів так, що вона (італійської зовнішності брюнетка з великими губами) мала на увазі, що я подібний до більшості білих німців в місті, і тому напевно це її здивувало. Також я трохи зніяковів, адже недалеко від мене сиділи інші люди, різного вигляду, які теж можливо розуміли англійську та можливо були якраз місцевими жителями міста, хоча етнічно могли бути не німцями.

Фото і Відео

 

Leipzig, 297,8 km²

З Halle до Leipzig-а поїздом.

В Лейпцигу теж звісно є музеї, але я вже щось не дуже мав сили і бажання. То був Великодній Понеділок. В Лейпцигу якраз є інститутMax Planck Institute for Evolutionary Anthropology, працівники якого власне робили генетичні дослідження скелетів із археологічних результатів в Krakauer Berg. Тому якщо в майбутньому і щось буде детальніше, то напевно в першу чергу від них.

Фото і Відео

 

Berlin – Kraków

З Leipzig-а до аеропорту біля Берліна я знову купив квиток на автобус FlixBus. На Ryanair літак встиг, все як по плану.

 

Висновки/Оцінка

  • Можливо, я ще коли поїду суто в Bernburg або Halle (Saale) а звідти візьму машину щоб поїхати в пошуках забутого поселення Krakauer Berg.
  • Загалом тішить, що транспортне сполучення принаймні поїздами в Німеччині досить розбудоване. Крім того є також і австрійські та швейцарські сполучення, що робить Німеччину привабливою як проміжний хаб в міжнародних подорожах.
  • Дивним чином але Leipzig мені сподобався найбільше, було якесь збалансоване відчуття спокою, якості міста, урбанізації, і трохи історичної старовини.
  • Друге місце думаю Магдебург, спокійне містечко.
  • Ну і напевно найгірше загалом Halle (Saale), бо там якось відчувалось рівень урбанізації мені особисто некомфортним.
  • Але звісно це базові початкові відчуття, і я розумію, щоб добре відчути місцевість, треба пожити там довший час.

Leave a comment